Raidos ir pedagoginės psichologijos objektas, tikslai. Raidos ir pedagoginės psichologijos tyrimo metodai: jų taikymo sritys, privalumai ir trūkumai. Žmogaus raidos bendroji samprata, raidos pobūdis, tarpsniai (stadijos). Sensityvūs ir kritiniai raidos periodai. Pirmųjų ir trečiųjų metų raidos krizės. Prenatalinė raida ir kūdikio gimimas; žalingi ir palankiai tolesnį vystymąsi lemiantys veiksniai. Veiksniai, galintys sutrikdyti vaiko pažinimo ir psichosocialinę raidą. Ugdymo svarba vaiko raidai. Ugdymo ir psichinio vystymosi santykis. Pažinimo raida pirmaisiais vaiko gyvenimo metais. Psichosocialinė raida pirmaisiais vaiko gyvenimo metais. Prieraišumas, jo stadijos, prieraišumo proceso sutrikimas ir jo pasekmės. Pažinimo raida ankstyvojoje vaikystėje. Kalbos raidos pagrindinės stadijos. Emocinė ir socialinė raida ankstyvojoje vaikystėje. Pažinimo raida pirmojoje vaikystėje. Emocinė ir socialinė raida pirmojoje vaikystėje. Pažinimo raida viduriniojoje vaikystėje. Psichosocialinė raida viduriniojoje vaikystėje. Pažinimo raida paauglystėje. Sąvokinis mąstymas. Emocinė ir socialinė raida paauglystėje. Pažinimo raida pagal Piaget. Pažinimo teorijos taikymas pedagogikoje. Moralės raidos teorijos, jų taikymas ugdymo procese. Brandžios asmenybės samprata. Humanistinė asmenybės samprata, požiūris į asmenybės ugdymą. Mokymosi motyvacijos samprata. Siekių motyvacija. Motyvacijos skatinimas. Mokymasis ir išmokimas: dėsningumai, būtinos sąlygos, išorinis savęs pastiprinimas. Klasikinis ir operantinis sąlygojimas, socialinis išmokimas. Mokymo tikslai; tikslų formulavimo kriterijai, jų klasifikavimas. Išmokimo vertinimo problema; vertinimo būdai: testai, kriterinis testavimas, formuojamasis įvertinimas, formalus ir neformalus vertinimas.