Trys raidos jėgos. Teorijos: psichoanalitinė, psichosocialinė, kognityvinė, humanistinė, socialinio išmokimo, bihevioristinė. Raida iki gimimo ir kūdikystė. Raidos ypatumai kūdikystėje. Raida vaikystėje. Raidos ypatumai ankstyvoje vaikystėje. Raidos ypatumai viduriniojoje vaikystėje. Raida paauglystėje. Psichinio brandumo kriterijai. Suaugusiojo raida. Levinson nustatė, kad suaugusiojo gyvenime yra krizės. Paauglio ir jaunuolio psichologinių ypatumų palyginimas. Raida senatvėje. Kalbos raidos teorijos ir periodai (artikuliacinė, žodyno ir gramatikos). Kalbos raidos periodai. Kalbos raidos teorija. Teorijos, aiškinančios moralės raidą, ir moralės raidos periodai. Bihevioristinė, kognityvinė, informacinė, humanistinė teorijos. Bihevioristai – pastiprinimo tvarkaraštis. Informacinė teorija ir jos taikymas. Humanistinė mokymo teorija. Humanistai (Maslow). Kognityvinė teorija edukacijoje. Edukacijos tikslai ir jų aiškumo kriterijai. Tikslų aiškumo kriterijai. Blumo taksonomija bei veiklos turinio lentelė (matrica). Mokymo modeliai. Trys mokymo proceso modeliai. Pamokos planavimas (7 žingsniai). Išmokimo dėsningumai. Išmokimo, užmirštumo kreivės. Kas lengvina išmokimą? Išmokimo dėsningumai. Mokymosi motyvaciją aiškinančios teorijos ir mokymosi motyvaciją skatinantys būdai. Mokymosi motyvaciją skatinantys būdai. Išmokimo įvertinimas (problemos, vertinimo rūšys). Mokytojo asmeninės nuostatos ir edukacijos. Ypatingų vaikų edukacijos ypatumai.