Mokslo ir švietimo šperos

(7 darbai)

Aukštojo mokslo sistema Italijoje, Nigerijoje, Turkijoje, Pietų Afrikos Respublikoje ir IzraelyjeAnnotation. Įvadas. Aukštojo mokslo sistema Italijoje. Universitetinį išsilavinimą teikiančios institucijos Italijoje. Neuniversitetinis aukštasis išsilavinimas. Galimybės studijuoti Lietuvos studentams Italijoje. Italijoje ir Lietuvoje vadybos aukštojo mokslo skirtumai ir panašumai. Aukštojo mokslo sistema Nigerijoje. Bendra informacija apie Nigeriją. Nacionalinė Nigerijos universitetų komisija ir jos veikla. Ibadano universitetas. Lagos universitetas. Vadybos universitetinės studijos Turkijoje. Pažintis su Turkija. Išsilavinimo sistema Turkijoje. Aukštojo mokslo sistema Turkijoje. Priėmimas į universitetus. Vadybos universitetinės studijos Turkijoje. Kaip išvažiuoti studijuoti į Turkiją? Fatih ir Canakkale Onsekiz Mart universitetai. Aukštojo mokslo sistema Pietų Afrikos Respublikoje (PAR). Aukštojo mokslo sistema Izraelyje. Mokslo sistemos raida. Švietimo programos. Vadybos mokymo institucijos. Vadybos kolegija Izraelyje. Išvados. Skaityti daugiau
Mokslinė ir technologinė kūrybaĮvadas. Mokslinė kūryba ir jos objektas. Technologinė kūryba ir jos objektas. Mokslo sandara. Technologijos sandara. Mokslinių tyrimų samprata. Technologinės kūrybos samprata. Mokslo ir technologijos organizacijos struktūros Lietuvoje. Mokslo kategorijos. Metodologija. Metodologijų metodai. Technologinės kūrybos metodai. Informacija. Bibliografinis aprašas. Informacijos paieška. Mokslinės ir technologinės kūrybos eiga. Eksperimentinis tyrimas. Technologinės kūrybos eiga. Mokslinės ir technologinės kūrybos rezultatų įforminimas. Mokslinio tiriamojo darbo struktūra. Mokslinio straipsnio struktūra. Referatyvinių kūrinių įforminimas. Mokslinis pranešimas. Magistro darbo recenzija. Mokslinio darbo redagavimas. Mokslinės informacijos pateikimas žodine forma. Skaityti daugiau
Pedagogika (25)Pedagogika kaip ugdymo mokslas ir menas. Pedagogikos mokslo sistema bei ryšiai su kitais mokslais. Žymiausi Lietuvos pedagogai. Lietuvos švietimo reformos esmė. Svarbiausieji dokumentai. Švietimo reformos įgyvendinimas mokykloje. Ugdymo veikėjai ir veiksniai. Šeimos, bažnyčios ir valstybės ugdomasis potencialas. Mokyklos ugdomoji galia. Pedagogo profesijos ypatumai. Pedagoginiai mokėjimai. Pedagoginio meistriškumo pamatai. Ugdymo samprata. Ugdymo daugiamatiškumas. Lavinimo ir auklėjimo sąryšis. Ugdymo tikslai: samprata, kėlimo pagrindai. Šiandieninės mokyklos ugdymo tikslai pamokai, papildomam ugdymui. Ugdymo turinys: struktūra bei pertvarkymo problemos nūdienos mokykloje, jį apsprendžiantys dokumentai. Dorovinio ugdymo problemos, uždaviniai ir turinys. Jo organizavimas šiuolaikinėmis sąlygomis. Mokinių pažinimo metodai. Duomenų apie mokinius panaudojimas ugdant. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko asmenybės raida ir ją lemiantys veiksniai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvų problema. Ugdymo principai. Jų klasifikavimo pagrindai. Lietuvos švietimo principai. Reikšmingiausi, Jūsų nuomone, ugdymo principai bei jų charakteristikos. Ugdymo metodai bei būdai. Jų klasifikavimas. Metodų pasirinkimo pagrindai. Svarbiausių, jūsų manymu, metodų charakteristika. Ugdymo organizavimo formos. pamoka: apibrėžtis, tipai, struktūra. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Rengimasis pamokai. Pamokos stebėjimas ir aptarimas. Ugdymo rezultatų tikrinimo bei vertinimo problemos, funkcijos, principai, metodai, dažnesnės vertinimo klaidos. Klasės auklėtojo vieta kitų ugdytojų tarpe. Problemiškiausi klasės auklėtojo veiklos barai. Klasės auklėtojo veiklos planavimas, organizavimas, tikrinimas bei vertinimas. Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Vaikų bei jaunimo organizacijų įtaka asmenybės tapsmui. Pasirinktos organizacijoms apibūdinimas. Lietuvos švietimo sistema. Skaityti daugiau
Pedagogika (27)Ugdymo pradžia ir institucinio švietimo sklaida Lietuvoje (IX – XVII amžius). Edukacinė komisija. Mokyklos ir pedagoginės minties raida XX amžiaus pradžioje (iki 1918 metų). Privatus švietimas. Švietėjai. Skaityti daugiau
Švietimas LietuvojePirmųjų Lietuvos švietimo veikėjų idėjos (Roizijus, Rapalionis, Kulvietis, Mažvydas, Liauksminas, Daukša). Švietimas Lietuvoje XVIII amžiaus I–osios Edukacinės komisijos veikla. Švietimas Lietuvoje XIX amžiaus I-oje pusėje. II-osios Edukacinės komisijos veikla. Žymiausi XIX amžiaus I-os pusės Lietuvos švietėjai. Švietimas Lietuvoje XIX amžiaus II-oje pusėje. Žymiausi XIX amžiaus II-os pusės švietėjai. Nepriklausomos Lietuvos švietimo sistemos kūrimas (1918–1940). Švietimas Lietuvoje 1940–1945 metais. Švietimas Lietuvoje 1945-1990 metais. Dabartinės Lietuvos švietimo sistemos problemos ir naujovės. Prigimties ir aplinkos poveikio teorija Lietuvoje ir jos atstovų idėjos. Eksperimentinė pedagogika Lietuvoje ir jos atstovų veikla. Kultūros pedagogikos kryptis Lietuvoje ir jos atstovų idėjos. Naujojo auklėjimo kryptis Lietuvoje ir jos atstovų idėjos. Socialinės ir humanistinės krypties pedagoginė mintis Lietuvoje ir jos atstovų idėjos. Diferencijuoto, individualizuoto, probleminio ugdymo sistemos. Montesori, Valdorfo, "Geros pradžios" ugdymo sistemos. Skaityti daugiau
Švietimo ekonomikaŠvietimo ekonomikos vystymasis. Švietimo politika. Švietimo principai. Švietimo samprata ir jos apibūdinimas. Aukštojo mokslo atsiradimas. Švietimo ekonomikos objektas ir pagrindinių problemų grupės. Švietimo produkcija. Švietimo vystymo prognozavimas. Mokymosi visa gyvenimą memorandumo pagrindines gairės. Švietimo sistema. Pagrindiniai aukštosios mokyklos uždaviniai. Lietuvos gyventojų pagal išsilavinimą struktūra procentais. Mokymo proceso organizavimo būdai. Teisinė aukštojo mokslo sistemos bazė. Studijų pakopos. Švietimo kokybės rodikliai. Švietimo reforma ir jos problemos. Švietimo finansavimas Lietuvoje. Švietimo sistemos valdymo bruožai. Švietimo strategija. Skaityti daugiau
Ugdymo sistemosPirmosios mokyklos ir jų plitimas Lietuvoje XIV- XVI amžiuje. Lietuvos pedagoginė mintis ir švietimas Renesanso ir Humanizmo laikotarpiu. M. Mažvydo ir K. Sirvydo pedagoginės idėjos. Europinės švietimo sistemos susidarymas Lietuvoje. Jėzuitų švietimo sistemos susidarymas. Vilniaus universiteto istorija. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) edukacinės komisijos švietimo reforma. Pilietinio ugdymo samprata. XVIII amžiaus pabaigos ir XIX amžiaus pradžios Lietuvos pedagoginės minties demokratiniai pradai. Edukacinės komisijos švietimo reforma ir jos poveikis krašto kultūrai. Trumpa pilietiškumo ugdymo istorijos Lietuvoje apžvalga. XVIII amžiaus pabaigos ir XIX amžiaus pradžios Lietuvos pedagoginės minties demokratiniai pradai. Martynas Mažvydas ir jo "Katekizmas". Lietuvos švietimo raida ir pedagoginė mintis XIX amžiaus pirmoje pusėje. Daraktorių mokykla XIX amžiaus antroje pusėje. M. Valančius švietimo organizatorius. K. Puidos veikalas "Mokykla ir jos uždavinys". 1918–1940 metų Lietuvos tautinė mokykla. Moksleivių organizacijos. Kauno Vytauto Didžiojo universitetas. Moksleivių organizacijos. 1918–1940 m. Lietuvos tautinė mokykla. J.A. Komenskio pedagoginės idėjos Lietuvoje. S. Šalkauskio tautinio auklėjimo teorijos esmė. Tautinio auklėjimo pagrindinis uždavinys. Tautinis auklėjimas turi būti papildomas tarptautiniu auklėjimu. Viena iš tautinio auklėjimo dalių yra patriotizmas. Antano Maceinos pedagoginės pažiūros. J. Laužiko pedagoginės idėjos studijos "Švietimo integracijos pagrindai" svarba šių dienų mokyklos reformai. Teorinė ir praktinė J. Vabalo – Gudaičio pedagoginė veikla. Asmenybės auklėjimo problema M. Pečkauskaitės - Šatrijos Raganos pedagogikoje. G. Petkevičaitės-Bitės pedagoginės pažiūros. 1918–1940 m. Lietuvos pedagoginė spauda, jos vaidmuo reformuojant švietimo sistemą, keliant mokytojų kvalifikaciją. Vilniaus pedagoginio universiteto (VPU) istorija. Vydūnas apie auklėjimo tikslus, mokyklos paskirtį ir mokytojo asmenybę. Lietuvos mokyklos vokiečių okupacijos metu (1941-1944). Švietimas Lietuvoje sovietinės okupacijos laikotarpiu. Šiaulių pedagoginio universiteto (ŠU), dabartinio universiteto istorija. Šiaulių universiteto istorija. Lietuvių išeivijos mokyklos ir lituanistinis švietimas. Skaityti daugiau