Pedagogika kaip ugdymo mokslas ir menas. Pedagogikos mokslo sistema bei ryšiai su kitais mokslais. Žymiausi Lietuvos pedagogai. Lietuvos švietimo reformos esmė. Svarbiausieji dokumentai. Švietimo reformos įgyvendinimas mokykloje. Ugdymo veikėjai ir veiksniai. Šeimos, bažnyčios ir valstybės ugdomasis potencialas. Mokyklos ugdomoji galia. Pedagogo profesijos ypatumai. Pedagoginiai mokėjimai. Pedagoginio meistriškumo pamatai. Ugdymo samprata. Ugdymo daugiamatiškumas. Lavinimo ir auklėjimo sąryšis. Ugdymo tikslai: samprata, kėlimo pagrindai. Šiandieninės mokyklos ugdymo tikslai pamokai, papildomam ugdymui. Ugdymo turinys: struktūra bei pertvarkymo problemos nūdienos mokykloje, jį apsprendžiantys dokumentai. Dorovinio ugdymo problemos, uždaviniai ir turinys. Jo organizavimas šiuolaikinėmis sąlygomis. Mokinių pažinimo metodai. Duomenų apie mokinius panaudojimas ugdant. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko asmenybės raida ir ją lemiantys veiksniai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvų problema. Ugdymo principai. Jų klasifikavimo pagrindai. Lietuvos švietimo principai. Reikšmingiausi, Jūsų nuomone, ugdymo principai bei jų charakteristikos. Ugdymo metodai bei būdai. Jų klasifikavimas. Metodų pasirinkimo pagrindai. Svarbiausių, jūsų manymu, metodų charakteristika. Ugdymo organizavimo formos. pamoka: apibrėžtis, tipai, struktūra. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Rengimasis pamokai. Pamokos stebėjimas ir aptarimas. Ugdymo rezultatų tikrinimo bei vertinimo problemos, funkcijos, principai, metodai, dažnesnės vertinimo klaidos. Klasės auklėtojo vieta kitų ugdytojų tarpe. Problemiškiausi klasės auklėtojo veiklos barai. Klasės auklėtojo veiklos planavimas, organizavimas, tikrinimas bei vertinimas. Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Vaikų bei jaunimo organizacijų įtaka asmenybės tapsmui. Pasirinktos organizacijoms apibūdinimas. Lietuvos švietimo sistema.