Elektroninė komercija (11)Informacija ir informacinė visuomenė, špera
(8 puslapiai)
Elektroninės komercijos (EK) apibrėžimas, tikslai, esmė. Elektroninės komercijos (EK) ir elektroninio verslo palyginimas. Elektroninės komercijos (EK) pranašumai ir apribojimai. Elektroninės komercijos (EK) privalumai. Mažos sąnaudos. Ekonomija. Aukšta pelno norma. Kokybiškas vartotojų aptarnavimas. Greiti palyginimo pirkimai. Darbo našumo padidėjimas. Kolektyvinis darbas. Žinių rinkos. Bendras informacijos naudojimas, patogumas, kontrolė. Prekių ir paslaugų mainai. Specializacija. Elektroninės komercijos (EK) trūkumai ir apribojimai. Saugumas. Sistemos ir duomenų teisingumas. Plečiamumas (scalability). Elektroninė komercija (EK) nėra nemokama. Prekių ir paslaugų paieškos neefektyvumas. Užsakymų įvykdymo problema. Prekės, kurių vartotojai nenori pirkti interaktyviajame režime. Bendras pažeidžiamumas. Mažai elektroninės komercijos (EK) specialistų rengimo programų. Didelė rizika pradėti savo verslą internete. Elektroninės komercijos (EK) modeliai, jų apibūdinimas. Aukcionai. Aukcionų tipai (apibūdinti kiekvieną). Komercinės veiklos internete organizavimas. ASP technologijos. Skaityti daugiau
Informacinės sistemos (3)Informacija ir informacinė visuomenė, špera
(14 puslapių)
Kas yra informacinė sistema. Informacinės sistemos samprata. Informacinių sistemų klasifikacija. Kodai, kodavimo sistema. Informacijos kodų struktūra. IS programinės įrangos klasifikacija. Bendroji programinė įranga. Specialioji programinė įranga. Kompiuteriniai virusai. Virusų tipai, jų veikimas. Internetas, jo pagrindiniai elementai. Pagrindinės interneto teikiamos paslaugos. Interneto paieškos sistemos, katalogai. Elektroninis paštas. Geografinė informacinė sistema (GIS). Map Info programa bei kitos GIS pagrindu sukurtos programos. Transporto sistemos IS funkcinės posistemės. Krovinių vežimo valdymo IS posistemė. Keleivių vežimo valdymo IS posistemė. Autobusų eismo, autobusų stočių dispečerinės valdymo sistemos. Taksi eismo dispečerinė valdymo sistemos. Kompiuterinės buhalterinės apskaitos sistemos. Riedmenų techninio aptarnavimo ir einamojo remonto IS posistemė. Ekspedicinės firmos IS. Informacinių sistemų plėtra. Informacinių sistemų perspektyvos Lietuvoje. Transporto priemonių lokacijos ir sekimo sistemos. Schemos. Skaityti daugiau
Informacinių technologijų socialinis kontekstasInformacija ir informacinė visuomenė, špera
(32 puslapiai)
1. Informacinės visuomenės (IV) technologijų bruožai ir vystymosi tendencijos. IV apibrėžtys, struktūra ir pagrindiniai bruožai. Kompleksinė Y.Masuda‘os informacinės visuomenės samprata; IV kūrimo pradžia. IV sampratos (technologinė, ekonominė, profesinė, erdvinė, kultūrinė). IV kūrimo Europoje ir Lietuvoje aspektai. Lietuvos nacionalinės strategijos vystymo dokumentai. Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK) veiklos pagrindinės kryptys pastaraisiais metais. Esminiai informacinės visuomenės technologijų bruožai. Informacinės visuomenės technologijų vystymosi kryptys. Informacinės visuomenės vystymosi tendencijos. Informacinės visuomenės gyvenimo būdo pokyčiai. Pozityvūs ir negatyvūs informacinių technologijų (IT) globalizacijos aspektai. Informacijos visuomenės gyvenimo būdo pokyčiai. Technologijos pokyčių pasekmės. "Tinklo" visuomenės pasiekiamumas. Etinės ir teisinės IT naudojimo problemos. Pagrindiniai IV kūrimo aspektai. Kompiuterinės etikos kodeksas, jo esmė, kompiuterinės etikos postulatai. Intelektuali nuosavybė ir autorių teisių įstatymas. Intelektuali nuosavybė. Autorių turtinės teisės. Autorių neturtinės teisės. Kompiuterių programos, duomenų bazės kaip autorių teisės objektas. Kompiuterio programos atgaminimas ir adaptavimas. Kompiuterio programos dekompiliavimas. Duomenų bazių naudojimas. Autorių teisių galiojimo terminas. Duomenų bazių gamintojų teisės. Duomenų bazės teisėtų naudotojų teisės ir pareigos. Duomenų bazių gamintojų teisių apribojimai. Duomenų bazių apsaugos galiojimo terminai. Teisinė atsakomybė. Autorių teisių gynimo būdai. Nuostolių ir materialinės žalos atlyginimas. Moralinės žalos atlyginimas. Programinės įrangos rūšys pagal jos platinimo ir įsigijimo taisykles. Vartotojo licencija. IT poveikis socioekonominei raidai. IT – informacinės visuomenės darbo rinkos transformacijos pagrindas. Kompiuterizacija ir darbo transformacija. IT vaidmuo keičiant profesinius reikalavimus. Socialinės informacinės visuomenės problemos. Žmogaus ir kompiuterio bendravimo principai. Kompiuteris ir sveikata. Kompiuterio įtaka vartotojui ir aplinkai. Standartai ir kompiuterinės įrangos kokybė. Kompiuterinės įrangos sertifikavimas. Kompiuterizuotos darbo vietos higieninis vertinimas. Elektrosmogas kompiuterizuotoje darbo vietoje. Elektrosmogas kompiuterizuotoje darbo vietoje. Kompiuterizuotų darbo vietų organizavimas, įvertinant elektromagnetinę spinduliuotę. Elektromagnetinės spinduliuotės prevencija. Dirbančiųjų kompiuteriais sveikata ir jos pakenkimų profilaktika. Praktinės rekomendacijos. Stresai, psichologinės apkrovos bei jų prevencija. Darbo vietos ergonomika. Kompiuterizuotos darbo vietos ergonomika. Kompiuterizuotos darbo vietos ergonominis įvertinimas. Kompiuterinis/technologinis raštingumas: sąvokos traktuotė ir tyrimų apžvalga. Kompiuterizacija ir kompiuterinis raštingumas Lietuvoje kaip ribotų išteklių visuomenėje. Lytiškumo specifika informacinių technologijų kontekste. Socioedukacinė aplinka - hipotetinis kompiuterinio raštingumo prediktorius. IT taikymas socialiniuose tyrimuose. Pagrindiniai anketų sudarymo principai. Reikalavimai klausimams. Pagrindinės aprašomosios statistikos sąvokos. Daugiamečiai statistiniai metodai. Skaityti daugiau