Psichologijos mokslo atsiradimas ir vystymasis. Psichologijos kryptys. Raidos psichologijos objektas, tikslai, uždaviniai ir pagrindinės problemos. Psichika. Jos sritys ir struktūra. Z. Freudas. Pagrindiniai E. Eriksono teorijos teiginiai. 6. Pagrindinės raidos teorijos: biheviorizmas, kognityvinė teorija. Asmenybės teorijos: prieraišumo teorija. A. Maslou poreikių hierarchija. Kūrybingos asmenybės bruožai. Mokytojo profesijos specifiškumas. Vertinimo psichologiniai aspektai. Vaikų probleminio elgesio koregavimas. Mokymo metodo psichologiniai kriterijai. Verbalinis ir neverbalinis bendravimas. Klausymas. Efektyvaus klausymo ypatumai. Konfliktai ir jų sprendimo būdai. Emocinės būsenos: nuotaika, stresas. Emocijų įvairovė. Paauglio emocijų specifiškumas. Grupės, jų rūšys ir struktūra. Bendravimo klimatas grupėje. Veiklos motyvacija: interesai, nuostatos, idealai, vertybines orientacijos. Bendri kūdikystės ypatumai. Bendri vaiko vystymosi ypatumai ankstyvajame amžiuje. Psichologinės vaiko parengimo mokyklai problemos. Asmenybės vystymasis jaunesniajame mokykliniame amžiuje. Mąstymas. Dėmesys ir jo rūšys, savybės. Dėmesio bendroji charakteristika paauglystėje. Kalba ir kalbėjimas. Atminties samprata, formos, procesai, rūšys. Temperamentas. Charakterio samprata, formavimasis. Bendri jaunystės laikotarpio ypatumai. Suaugystės ir senatvės tarpsnių ypatumai.