Įvadas. Tarptautinių dokumentų ir mokslo darbų apžvalga. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo reformos klausimai. Specialiųjų poreikių grupių kategorijų ir specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas ugdymo sistemoje. Duomenų apie specialiųjų poreikių moksleivių (SPM) ugdymą segreguotomis ir integruotomis sąlygomis įvairiose Europos Sąjungos (ES) šalyse palyginimas su Lietuvos duomenimis. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo Lietuvoje situacijos analizė. Nacionalinės specialiojo ugdymo politikos analizė. Specialiosiose mokyklose ugdomų moksleivių pasiskirstymas pagal negalių sunkumo lygį. Silpnaregių ir aklų vaikų integracinio mokymo trūkumai bei problemos. Neįgaliųjų kompleksinės reabilitacijos modeliai. Mokomųjų priemonių stoka. Integruotai bendrojo lavinimo mokyklose ugdomų SPM procentinis pasiskirstymas pagal negalių tipus. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo finansavimas Vakarų Europos šalyse ir Lietuvoje. Europos Sąjungos (ES) šalių patirtis ir modeliai SPM ugdymo finansavimo politikoje. Specialiojo ugdymo finansavimas Lietuvoje. Sveikatos ekonomikos centro 2001 metais atliktas mokslinis tyrimas "Neįgaliųjų socialinės integracijos programų finansavimo metodai bei šių programų įgyvendinimo efektyvumas".